Millal auto talveks ettevalmistada?

Ei tasu ära oodata esimest hommikut kui läbi pakiruumi salongi siseneda ja klaasid on seest paksu jääga kaetud. Seega enne suurte külmade saabumist oleks mõistlik ennetada võimalikke probleeme ja teha mõned väiksed ettevalmistused ära juba sügisel.

Kuidas uksetihendeid kaitsta?

Peale märga ja niisket ilma või autopesu jäätuvad tihendid kergesti. Probleemi sagedus sõltub väga konkreetsest automargist. Mõnel juhul on probleem minimaalne, kuid teisel mudelil aga piisab vähesest niiskuset. Seega kuivata pehme lapiga tihendid ja uksevahed. Määri tihendid silikoonmäärdega. Neid on saadaval nii vedeliku, aerosooli kui ka tahke pulga kujul. Parimad tihendimäärded on tugeva silikoonisisaldusega. Odavamates on aga lisatud lahusteid ja nende toime on vähene. Kehtib reegel - "Mida rohkem seda uhkem!". Muidugi ei tohi tihend riideid määrima hakata. Tänu silikooni vetthülgavusele ei kleepu kummitihendid enam kinni. Vajadusel peab määrimist kordama mõne kuu pärast. 

Kuidas salongist niiskust eemaldada?

Sügisel ja talvel muutub autosalong niiskeks, mistõttu on klaasid udused. Probleemi vähendamiseks tuleb püüda kuivatada jalamatid ja põrandavaibad. Võimalusel võta matid tuppa ja lase põhjalikult kuivada. Kasutada võib ka vana võtet ja panna jalamati alla ajalehed ja neid siis niiskeks muutumisel vahetada. Sõites tuleks ventilatsioon suunata maksimaalsel võimsusel põrandale. Mõisitlik ei ole kasutada siseringlusel õhku, kuna see on tänu reisijate hingamisele välisõhust veelgi niiskem. Vähetähtis ei ole ka jalganõude lumest puhtaks kloppimine enne sõidukisse sisenemist. 

Udu ja jää tuuleklaasil?

Peale niiskuse eemaldamist tasuks esiklaasi sisepind katta udueemaldiga. Vahend ei lase märjal ajal klaasil seest uduseks minna. Tänu sellele jääb ära hommikune klaaside nühkimine ja ventilaatoriga kuivatamine enne ärasõitu. Samuti ei ole klaasid enam seest jääs! Paraneb sõidu turvalisus ja kiireneb sõidu alustamine!

Töö on kiire ja lihtne! Puhasta sisepind klaasipuhastusvahendiga. Pihusta Anti-Fog klaasile ja poleeri läikima. Ajakulu kõigest mõni minut.

Esiklaas vetthülgavaks!

Pimedal ja märjal ajal sõites on suureks ohuallikaks kulunud esiklaas ja kojamehed. Nähtavuse ja turvalisuse parandamiskes tuleks kasutada klaasitaastajat või klaasivaha, mis muudab klaasi hüdrofoobseks ja läbipaistvaks. Enam ei pea piisaval sõidukiirusel kasutama kojamehi, kojamehe pühkimise kvaliteet paraneb kordades. Lume ja jää klaasilt eemaldamine on väga lihtne, kuna jää ei haaku enam nii tugevasti klaasiga. Vastusõitva auto tuled ei pimesta enam, kuna muudetud murdumisnurgaga valguskiir ei tekita klaasil sillerdust ja läbipaistvus muutub selgeks ja kirkaks. Selleks sobivad nii autopoodides müüdavad vahendid kui ka profitooted. Erinevus on vastupidavuses - neist esimesed kestavad mõne nädala, teised aga ühe aasta. 

Töö ei ole keeruline, kuid tuleb järgida täpselt juhendit. Ajakulu 15 minutit. Hetkel peetakse maailmas parimaks Aquapeli.

Millega autot vahatada?

Vältimaks talvel teedele puistatava soolasegu poolt tekitatavaid kahjustusi, peaks enne talve auto värvipinnad katma võimalikult tugeva ja kauakestva kaitsekihiga. Valida võib klassikalise uue põlvkonna kreemvaha ja maksimaalset kaitset pakkuva keraamilise katte vahel. Keraamika plussiks on pikk toime (1-5 aastat) ja ülitugev kriimustustekindel kaitsekiht. Miinuseks on kallim hind ja keerulisem töötlemine. Kreemvaha pakub samuti väga head kaitset, kuid kestvus ja kihi tugevus on nõrgem.

Pinnakaitsete pealekandmiseks on vaja kuiva ja sooja ruumi (soodsa ilma korral on seda võimalik ka õues teha), korralikke pesuaineid, et pind enne töötlust sügavpuhastada, kvaliteetset vaha või keraamikat ning mõned tunnid selle kõige teostamiseks. Töö ei ole keeruline, kuid nõuab täpset kasutusjuhendi järgimist ning mõned tunnid aega. 

Kui tihti autot vahatada?

Vahatamise sagedus sõltub esmalt valitud vahast/keraamikast ja teiseks edasisest autopesust ja järelhooldusest. Kui autot pesta mõistliku tugevusega leotusainetega on toime pikem. Kui aga pesta liigkangete segudega on toime lühem. Vaha eluea pikendamiseks tuleks kasutada järelhoolduseks kuivatusvaha (märgvaha, loputusvaha). Nii tekitame peale igat pesu pinnale uue kaitsekihi, mis omakorda kaitseb selle alla jäävat püsivaha/keraamikat. Järgmise pesu ajal ei vähenda me pesuainetega püsivaha kihti, vaid hoopis kuivatusvaha kihti.

Keskmiselt võiks kreemvahatamist teha 2 korda aastas ja keraamikaga kord 1-2 aasta jooksul. Tihti on tootjad märkinud aine toimeajaks oluliselt pikema aja, kuid see on reaalne kuivemas ja puhtamas kliimas kasutamisel. Eesti teedel oleva mustuse, soola ja pigi eemaldamiseks kasutatavad ained ja tihe pesemine vähendavad kindlasti reaalset toimeaega.

Kuidas nahkistmeid hooldada?

Enne talve on oluline kaitsta nahka külmast tuleneva pragunemise eest. Sellest saab põhjalikult lugeda meie eelnevad postituses http://www.autokeemia.ee/blog/Nahksisu/

Mida veel teha?

Kindlasti peaks puhastama pigieemaldi ja shampooni abil kojamehed. Selleks võta need küljest ära. Pihusta peale pigieemaldit, hõõru, loputa ning pese veelkord shampooniga või leeliselise pesuainega, et eemaldada pigieemaldist jäänud rasvakiht.

Kui esituled on tuhmunud, siis lase need professionaalidel poleerida. Sellega taastub tuleklaasi läbipaistvus ja originaalne valgustugevus.

Vaheta klaasipesuvedelik talvise vastu. Sellest oleme varasemalt kirjutanud  ttp://www.autokeemia.ee/blog/tag/klaasipesuvedelik/

Loomulikult kontrolli üle mootoriõli seisukord, jahutusvedeliku tase ja külmakindlus, rehvid jms.

Jõudu tööle! Kui oskustest puudu tuleb võib alati meilt nõu küsida!